خاطرات

معلمی عشق وخاطرست.وتقدیم به تمام کودکان آسمانی ام

خاطرات

معلمی عشق وخاطرست.وتقدیم به تمام کودکان آسمانی ام

کورش

کورش بزرگ

الگو و پدر صلح و حقوق بشر جهان

 

به راستى تا کنون به این موضوع اندیشه اید که چرا شخصیتى مانند کورش که جهان دربرابر بزرگى او شگفت زده است و مشهورترین مورخین - باستان شناسان و خاورشناسان دنیا از او به نام ابر مرد تاریخ جهان یاد کرده اند چرا تا کنون اسمى از او در ایران برده نشده است ؟ یا هیچ حرکتى که شایسته او باشد در جهان نشده است ؟ آیا ادامه راه این شخصیت بزرگ جهانی نمى تنواند راه نجات ما باشد ؟ آیا عربیزه شدن ایران ما به همین دلیل نبوده است که نامى از کورش آورده نشود ؟

آیا برای ایران که کورش را دارد و خود مهد حقوق بشر جهان بوده است - پسندیده است که امروز دنیا ما را به نام مهد تروریست و خشونت و ناقض حقوق بشر خطاب کند ؟ کورش پدر ملتها - بزرگ قهرمان آن روزگار - سرور آسیا – کسیکه که دشمن او را به نیکى ستایش کرد و او را نمونه یک شهریار والا میدانست امروز کجاست ؟ فره وشى او را مى ستاییم و به همین جهت بر آن شدم گوشه ای از شخصیت این ابر مرد جهانی را از چند کتاب جدا کنم و برای هم میهنانم بیاورم تا بدانند او در حد یک پیامبر براى ایران خدمت کرد و ایران یعنى کورش و کورش یعنى ایران . راه او راه جوانان آینده ایران است و هیچ شخصیت غربى و عربى نمى تواند براى ما ایرانیان بالاتر از او باشد :

 

افلاطون - قوانین ۴۷۷ تا ۲۴۷ پیش از میلاد :

 پارسیان در زمان شاهنشاهی کورش اندازه میان بردگى و آزادگى را نگاه مى داشتند . از اینرو نخست خود آزاد شدند و سپس سرور بسیارى از ملتهاى جهان شدند . در زمان او ( کورش بزرگ)فرمانروایان به زیر دستان خود آزادى میدادند و آنان را به رعایت قوانین انسان دوستانه و برابرى ها راهنمایى میکردند . مردمان رابطه خوبى با پادشاهان خود داشتند از این رو در موقع خطر به یارى آنان میشتافتند و در جنگها شرکت میکردند . از این رو شاهنشاه در راس سپاه آنان را همراهى میکرد و به آنان اندرز میداد . آزادى و مهرورزى و رعایت حقوق مختلف اجتماعى به زیبایى انجام میگرفت .

 

هرودوت – تاریخ هرودو ت ۴۸۴ تا ۴۲۵ پیش از میلاد :

 هیچ پارسى یافت نمى شد که بتواند خود را با کورش مقایسه کند . از اینرو من کتابم را درباره ایران و یونان نوشتم تا کردارهاى شگفت انگیز و بزرگ این دو ملت عظیم هیچگاه به فراموشى سپرده نشود .

کورش سرداری بزرگ بود . در زمان او ایرانیان از آزادى برخوردار بودند و بر بسیارى از ملتهاى دیگر فرمانروایى می نمودند بعلاوه او به همه مللى که زیر فرمانروایى او بودند آزادى مى بخشید و همه او را ستایش مینمودند . سربازان او پیوسته برای وی آماده جانفشانی بودند و به خاطر او از هر خطرى استقبال میکردند .

 

گزنفون :

 ما در این باره فکر کردیم که چرا کورش به این اندازه برای فرانروایى عادل مردمان ساخته شده بود . سه دلیل را برایش پیدا کردیم . نخست نژاد اصیل آریایی او و بعد استعداد طبیعى و سپس نبوغ پروش او از کودکى بوده است .

کورش نابغه ای بزرگ - انسانی والا منش - صلح طلب و نیک منش بود . او دوست انسانها و طالب علم و حکمت و راستى بود . کورش عقیده داشت پیروزى بر کشورى این حق را به کشور فاتح نمیدهد تا هر تجاوز و کار غیر انسانى را مرتکب شود . او براى دفاع از کشورش که هر ساله مورد تاخت و تاز بیگانگان قرار میگرفت امپراتورى قدرتمند و انسانى را پایه گذاشت که سابقه نداشت . او در نبردها آتش جنگ را متوجه کشاورزان و افراد عام کشور نمى کرد . او ملتهاى مغلوب را شیفته خود کرد به صورتى که اقوام شکست خورده که کورش آنان را از دست پادشاهان خودکامه نجات داده بود وى را خداوندگار مى نامیدند . او برترین مرد تاریخ - بزرگترین - بخشنده ترین - پاک دل ترین انسان تا این زمان بود .

 

کورش - تورات :

خداوند درباره کورش می گوید که او شبان من است و هر چه او کند آن است که من خواسته ام . منم خداوند  که او  (کورش ) را از جانب مشرق بر انگیختم تا عدالت را روی زمین برقرار کند . من امتها را تسلیم وى مى کنم و او را بر پادشاهان سرورى مى بخشم و ایشان را مثل غبار به شمشیر وی و مانند کاهى که پراکنده شود به کمال او تسلیم مى کنم . من کورش را به عدالت بر انگیختم و تمامی راهها را در پیش رویش استوار خواهم ساخت . منم که شاهین خود را ( کورش ) را از جانب مشرق فرا خواندم و دوران عدالت را نزدیک آوردم . خداوند کورش را برگزید و فرماندار جهانش کرده است . بازوى او را بر کلدانیها فرو خواهد آورد و راه او را هموار خواهد ساخت . در سال اول سلطنت کورش پادشاه پارس کلام خدا کامل شد . خداوند روح کورش پادشاه پارس را برانگیخت تا در تمامى سرزمینها خود فرمانى صادر کند که ( یهوه ) خداى آسمانها تمام ممالک زمین را بر من داده است و امر داده است خانه برای او در اورشلیم بنا کنم .

 

 دیودور سیسیلى:

3000 شتر از شوش آورده شد تا اسکندر طلاها و خزانه پادشاهى ایران را که کورش بزرگ آنرا بنا نهاده بود را تخلیه کنند.و...

نظرات 6 + ارسال نظر
oops شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 18:22

با عرض درود فراوان به شما دوست عزیز
امروزه درجهان یکی از بهترین و ساده ترین و پر درآمد ترین کارها، کسب و کار اینترنتی است که روش های متفاوتی دارد
ما میخواهیم خلاصه داستان کارمندی که از این راه میلیاردر شد را برایتان بازگو کنم
در امریکا کارمندی روزانه وقت کمی را صرف آپدیت کردن وبسایت خود میکرد و تبلیغات گوگل را در سایت خود قرار داده بود و درآمد کمی از این طریق به دست می آورد روزی با خود فکر کرد که اگر وقت بیشتری را صرف وبسایتش کند میتواند پول خیلی بیشتری به دست بیاورد او از کارش در اداره استعفا داد و روزانه 6 الی 7 ساعت کار میکرد و بقیه وقتش را به خوش گذرانی می پرداخت و پول کلانی را از این راه به دست آورده بود
........................................
حتما با خود میگویید او درخارج کشور بوده و در ایران چنین چیزی امکان ندارد!!! اما نه اینطور نیست ما به شما دو سیستمی را معرفی خواهیم کرد که ایرانی های داخل کشور از آن درآمد کلانی به دست آورده اند و پرداخت پول توسط این شرکت ها تضمین شده است درضمن این شرکت ها 100% قانونی هستند و دارای مجوز از جمهوری اسلامی ایران میباشند
1- سیستم کلیکی: گروه اوکسین ادز یکی از معتبرترین این شرکت ها می باشد که نحوه کار در این سیستم به این گونه است که شما پس از عضویت باید بنرهای این سایت را در وبلاگتان قرار دهید و به ازای هر کلیکی که روی بنرها می شود مبلغی که از طرف سایت تعیین شده دریافت خواهید نمود
توجه نمایید که شرکت رفاه گستر جنوببه شماره ثبت 24516 پرداخت کلیه وجوه را ضمانت می نماید.
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید
لینک عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=22810
http://www.oxinads.com/?i=22810
2- سیستم فروش محصول و دریافت پورسانت: ایران مارکت سنتر بزرگترین گروهی است که در این زمینه فعالیت دارد نحوه کار در این سیستم بدین گونه است که شما پس از عضویت برای فروش محصولات یک کد دریافت میکنید که میتوانید از هر روشی که دوست دارید محصولات را بفروشید و به صورت درصدی پورسانت خود را دریافت نمایید
لینک عضویت سریع:
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545

www.montazermec.blogsky.com شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 18:32

www.montazermec.blogsky.com

رهیل شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 22:37

ما همیشه ایرونی میمونیم...

خالق مهر یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:52

سلام
متن جالبی بود.
از همین جا میلاد مولود کعبه روبه شما و خانواده محترمتون تبریک میگم .
در ضمن روزتون مبارک...

...عشق سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 19:15

................

عاطی... سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 19:48

اسم وب خاطرست پس چرا یه خاطره از ما نیست...؟یه کم عشقولانه ترتا .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد